שיראז סולטרם – לא עוד סתם שיראז

פבר 21, 2012

יין הוא נושא שקרוב מאוד לליבי ואני רוצה לחנוך את קטגורית היין עם יין שהפתיע אותי ונתן לי השראה לכתיבה על יין – סולטרם ממרה ברוק שיראז.

סולטרם הוא יקב הממוקם בעמק בארוסה, איזור שנמצא בדרום אוסטרליה ומתאפיין באדמת מדבר וגפנים סובלות. נשמע רע, אבל זה בעצם טוב. האדמה שם קשה לגידול כך שכל ענב יוצא מרוכז יותר בסוכרים, וכתוצאה מזה, גם בטעמים.

היופי הגדול הוא ההפתעה שהיין הזה מייצר. לרוב שיראז הוא עוד יין שמח וקליל מלא ריחות פרחים ופירות. בגדול, זה לא משהו שאני הייתי מזמינה. אבל היין הזה הוא לא כזה.

השיראז של יקב סולטרם מתאפיין בצבע כהה מאוד, בטעמים עגולים כבדים ועמוקים. גם כאן ישנה תחושה של פירותיות שממלאת את הפה, אבל לעומת רוב השיראז ששתיתי לפני, היין הזה מתאפיין בעוצמה רבה ותחושה שהיין שוקע על הלשון ואז ממשיך. הסיומת שלו מתקתקה והוא משאיר טעם של עוד.

היין הזה הוא מוביל ארוחה. מה שאומר שהוא לא צריך ללוות ארוחה אלא עומד בפני עצמו. אם חייבים לאכול משהו, גבינות בהחלט מתאימות כאן.

הנאה מובטחת!


תגובה אחת

  • אין דרך נכונה ויפה מזו לתאר את החוויה מהיין הזה.
    הטעם הנפלא שהתחיל מייד בלגימה הראשונה, והמשיך במחזור הדם ישירות לנקודה האחראית על הפעלת החיוך הטיפשי שאינו נמחק, הפך את החוויה לנהדרת.
    אהבתי את הביקורת שלך.

כתוב תגובה