קרטיב קוקוס – פינה קולדה ואתגר

מרץ 4, 2013

אז לפני חודש בערך קיבלתי הזמנה להשתתף באתגר אפייה (יש!) ומפה לשם מצאתי את עצמי חוככת בדעתי על מתכון קוקוסי מפנק.

מנטקה, התחילו השבוע באתגר לבלוגרים של אוכל, באתגר נעלה (הבלוגרים) מתכון כלשהו שסובב אחר רכיב ובמקרה הטוב גם אחר אפייה.  אז הפעם אנחנו נתעסק בקוקוס ומכל מה שאפשר להכין מקוקוס, גלידת קוקוס (על צורותיה המרובות) היא אחד מהקינוחים שיכולים להמיס (שיותר נכון להגיד להקפיא…) את ליבי.

אז איך הגעתי למתכון קרטיב קוקוס ביתי?
בקיץ הקודם בלסתי ללא הכרה קרטיבים טבעיים מקוקוס (למי שמתעצל להכין לבד – פריז).  ולאחר אושר עילאי ו-8 ש"ח לקרטיב החלטתי שאני חייבת לנסות להכין את זה בבית.

אז לפניכם מתכון פשוט בטירוף (5 דקות אם תתעכבו על הפרטים), עם כל מה שצריך לדעת כדי להכין אותו בבית. הוא לא זהה למקור אבל אני חושבת שהטוויסט שנתתי לו ממש מגניב.

מצרכים

פחית נוזל/חלב/קרם קוקוס
4 כפות אבקת סוכר
1/4 כוס קוקוס טחון
לימון עם קליפה משגעת
לגרסה האלכוהולית – 6 כפות ליקר פינה קולדה / אייריש קרים / או כל ליקר מפנק שאתם אוהבים

איך עושים את זה?

שופכים את נוזל הקוקוס, ומערבבים עם הקוקוס ואבקת הסוכר, עד שהסוכר נמס.
מוסיפים מעט גרידת לימון וכפית מיץ לימון.

ברגע שהוספתם לימון הכל נהיה מאוד טרופי. אם תרצו לוותר על הטרופיות תוותרו גם על הלימון. כדאי לטעום ולוודא שהתערובת לא חמוצה מדי. אם כן, מתקנים עם אבקת סוכר. עד כאן החלק של הילדים הקטנים.

ועכשיו לחלק של הילדים הגדולים (תענוג!) – מוסיפים את הליקר שבחרתם. לא כדאי להוסיף יותר מזה, כי אלכוהול בכמות גדולה מונע מהקרטיב לקפוא.

מחלקים לכוסיות. אני אוהבת לחלק לכוסיות צ'ייסר או שוט. אפשר גם בכוסות שמפנייה. מהכמות הזאת ייצאו לכם 12 קרטיבים בכוסות צ'ייסר או 5-6 קרטיבים בכוסות שמפנייה.

מכניסים להקפאה לכשעה-שעתיים. אל תדאגו, לא שכחתי את המקל.

מאחר ולא לכולנו יש מתקן לקרטיבים מגניב שכזה שימו לב כיצד לאלתר מקל לקרטיב:

אפשר להשתמש בקיסם או שיפוד (לא לשכוח להוריד את החלקים החדים) או בידית של כפית חד פעמית שחתכנו לה את החלק של הכפית. וכמובן אפשר להגיע לחנות יצירה ופשוט לקנות מקלות ארטיק. האמנם?!

לאחר שהקרטיב התקשה מעט ניתן להכניס לו את המקל. שימו לב שהוא נשאר במרכז ולא שוקע או נוטה לצדדים. אם כן, חכו עוד קצת ואז נסו שוב.

לאחר 4 שעות הקרטיבים יקפאו ויגיע הזמן המיוחל! כדי להוציא את הקרטיבים מהתבניות המאולתרות אפשר לשטוף את הכוסות כחצי דקה מתחת למים קרירים (תיזהרו שלא ייכנסו מים לתוך הכוס) או פשוט להעמיד את זה בחוץ ל-2-3 דקות.

קררר..!

ובזאת הכרזתי על תחילתו של הקיץ!

 


4 תגובות

  • אני בהחלט הולכת להכין את זה גם בגרסה למבוגרים ולנסיכה שלי בגרסת הילדים.

  • נראה מהמם! הטאץ' של הרגל הכסופה כל כך מוסיף לאווירת הפינפון של הקרטיב הזה.

    ואגב, קיבלתי המלצת קרטיב מאמא טבעונית אחת להוסיף זרעי צ'יה לקרטיבים – זה נראה כמו הנקודות השחורות בקרטיבים האדומים של הסופר, רק טבעי וסופר בריא, עושה כיף בפה ונראה משגע.

  • זה נראה כל כך פשוט וטעים!!
    ואני לא מתגברת על כמה שהבלוג מעוצב יפה.. והשם חמוד.. והכל. איך לא הכרתי אותו קודם??

    • מור,
      הבלוג שלך גם מקסים וחמוד :)
      אני שמחה שהצלחתי לגרום לך להרגיש שזה קל. ספרי לי איך ייצא!

כתוב תגובה