פורטו – איטלקיה חדשה בתל אביב

ספט 14, 2014

פורטו, היא מסעדה איטלקית שנפתחה בנמל תל אביב לפני כארבעה חודשים.
הגעתי אליה במסגרת אירוע בלוגרים, שכן, עד כמה שאני אוהבת מסעדות איטלקיות, ואוהבת מאוד מסעדות חדשות, לא תמצאו אותי יוזמת ביקור בנמל תל אביב.

לשולחן הוגשו מנות מגוונות ויפות, מחומרי גלם טריים ואיכותיים. בכל המנות היה משהו שנע ונד בין אוכל איטלקי למזרח תיכוני וזה עשה לי נעים בחך.

בין הבולטות, בעיני, הייתה מנת סלט קפרזה, שדמתה מעט לפנצנלה עקב כמות המרכיבים וההגשה ה״בלתי מתאמצת״. היו שם עגבניות טריות ולחות, שמן זית וחומץ בלסמי, וכמות נדיבה של מוצרלה. האיזון היה מושלם ומוצרלה והעגבניות היו טריות. אני לגמרי רואה את עצמי אוכלת את זה בכל ארוחת צהריים.

קפרזה פורטו

את הסלט ליוותה פוקצ׳ה שהייתה פשוט מעולה. בלי הרבה תיאורים, היא ניראית מגרה מספיק.

פוקצ׳ה פורטו

מנה מעולה שהפתיעה אותי הייתה טורטליני דלעת, שעל פניו יכלה להיות נפילה גדולה כי יש לי חרדה מדלעת, מהסיבים שלה והמתיקות העזה. אך המקרה הזה היה שונה לחלוטין. הפסטה עטפה את הדלעת בעדינות התיבול הנפלא של רוטב השמנת המצוין איזן בצורה נפלאה את הדלעת. ואם רק יכולתי (ולא הייתי רוצה לטעום את שאר מטעמי המטבח) הייתי אוכל מזה מנה כפולה. לבד.

טורטליני דלעת פורטו

ואם חשבתם שכבר מיצינו, זו רק ההתחלה. לשולחן הוגשו פיצות מטריפות. עם בצק פריך ומתפצפץ, מוצרלה נפלאה ואיזון מושלם ביהם לבין רוטב העגבניות הטרי.
ראשונה נחתה על שולחננו פיצה פפרוני. שעד היום היוותה מכשול במערכת היחסים שלי עם בנזוגי. הוא חולה על פיצה פפרוני ובכל המקומות שמגישים אותה בצורה מעולה אין לי מה לאכול. והנה! נמצא פתרון לבעיה ארוכת שנים.

פיצה פפרוני פורטו

אם חשבתם שהכל נפלא, אז יש לי גם ביקורת. לשולחן הגיעו שתי מנות עם פטריות, רביוליני פורצ׳יני ופיצה שמפניון. לדעתי שתיהן סבלו ממחסור בתיבול והיו קצת תפלות.

רביוליני פורצ׳יני

לעיקרית, כן הייתה עיקרית אחרי כל זה, בחרתי לחלוק עם שכנתי שתי מנות פסטה. הראשונה, פסטה פירות ים, שהייתה עמוסה בפירות ים אבל הייתה חסרת תיבול. השרימפס היו עשויים נפלא אך המולים הרגישו שהוקפאו למשך זמן ארוך ולא היו ביום הטוב ביותר שלהם. כך גם הקלמרי שהיה צמיגי ולעיס.
עם זאת, המנה השנייה שהגיעה לשולחן הייתה קרעי פסטה ברוטב בקר עם יין אדום, מנה שלא הייתה בתפריט וחבל, כי היא הייתה פשוט נפלאה! הטעמים החזקים של הבקר והיין, עודנו במעט שמנת, התיבול היה עוצמתי ומדויק. הפסטה הייתה עשויה ביד ומבושלת למופת וכל יושבי השולחן התענגו ונאנחו מכל ביס. על אף ששבענו כבר בטרם הגיעה הפסטה, המנה הזו התחסלה בצ׳יק.

פסטה פירות ים פורטו

קרעי פסטה ברוטב בקר פורטו

קרעי פסטה בציר בקר פורטו

ולקינוח, צפינו בשקיעה מהפנטת…

שקיעה בפורטו

וגם אכלנו טירמיסו מעולה שעשוי בצורה קלאסית, בלי להוסיף הרבה מילים הוא היה סגירה מעולה לארוחה שהייתה עשויה בצורה נפלאה.

טירמיסו פורטו

לסיכומו של עניין, הסיכוי שתבחרו מנה שלא הזכרתי ותהיה מאוד לא טובה הוא נמוך כי הכל עשוי שם על הצד הטוב ביותר. אני שמחה שהוזמנתי לארוחה הזו, כי לא הייתי יוזמת מפגש כזה עם נמל תל אביב.  היום כשאני יודעת שיש מסעדה כל כך מוצלחת, עם נוף נפלא ושירות מקסים אני אגיע לשם שוב, ובמיוחד עם חברים שמגיעים מחוץ לתל אביב ומחפשים לאכול ארוחה טובה עם חנייה צמודה.

פורטו, נמל תל אביב
האנגר 21, תל אביב
טלפון: 053-9367323

אתר, פייסבוק


כתוב תגובה