סיטרה – מכאן אפשר רק לרדת

יול 19, 2011

 

אז אחרי האכזבה מקפה נמרוד, החלטנו שאנחנו רוצים ים אבל באמת.
חככנו בדעתנו והחלטנו שהגיע הזמן לשובר השווה – שובר ארוחת הבוקר של “דור חדש בשוברים”. בלילה לפני סיגל כתבה לי שמומלץ להגיע ל”סיטרה” לארוחת בוקר. המלצה של סיגל היא המלצה מנצחת ולכן לא בדקתי עוד המלצות.

חמש דקות הנסיעה מהדירה שלנו לסי אנד סאן, לאורך הים הרגישו לי כאילו אני נוסעת באיזה עיירה נידחת בחו”ל. יש בצפון החדש של תל אביב שקט שאנחנו במרכז העיר לא מכירים.

המסעדה
סיטרה היא מסעדת שף שיושבת למרגלות חוף תל ברוך דרום. מי שמכיר את האיזור יודע בוודאי היכן זה “סי אנד סאן”, המסעדה ממוקמת בקצה הקניון הקטן שנמצא בקומה הראשונה של הקומפלקס.
נכנסנו למסעדה והחלטנו לשבת על המרפסת בשולחן שהתצפית לים בו היא טובה. הנוף היה מושלם וחוף הים הקייצי נפרש לפנינו בשילוב שתי מפרשיות . מאותו הרגע נעלמה הציניות שלי…

התפריט
מופרד בין בוקר וערב. בערב מוגשות מיני מנות ממבחר פירות הים והדגה המקומית והמיובאת וכן בשר. בבוקר התפריט גם הוא מגוון ומעניין.
בחרנו לנו “בוקר שישראלי אוהב” שתי ביצים, מבחר גבינות וסלט בצירוף לחמים טריים, ושני מיני מאפינס שוקולד שוקולד צ’יפס וקינמון וגם אלפרדו בונז’רונו – הלא הוא גרסתה המעניינת של מסעדה סיטרה ל- eggs benedict.

חצי הכוס המלאה

תנשמו עמוק – יש לי הרבה מה להגיד!

מדד החמאה – לזה התכוונתי שאמרתי מדד החמאה. מסעדה שתוכל להגיש את החמאה בטמפרטורה טובה יותר מזו לא קיימת. החמאה בסיטרה צהובה צהובה ובטמפרטורת החדר. מלאה בטעם. כזו שהלחם המושלם שלי שאל איך לא הוא לא נולד עם החמאה הזאת עליו.

בארוחת הבוקר שישראלי אוהב הכל היה מושלם. הסלט היה חתוך קטן קטן, טרי טרי ומתובל היטב. הביצה בארוחת הבוקר בסיטרה מטוגנת בחמאה וההבדל מטיגון בשמן הוא עצום. היא הייתה רכה וחמאתית  ולא מיובשת. והיה ברור שהביצה טוגנה יחד עם הבצל ולא בנפרד.
והגבינות… אחחח… הגבינות…. מבחר הגבינות שמגישים בארוחת הבוקר שישראלי אוהב, בסיטרה, הייתה הגדולה ביותר.  בין ביס סלט לביס חביתה נהנתי מביס גבינת גאודה קלאסית תוצרת חוץ שהייתה מהטובות שאכלתי. לצידה סלט טונה מתובל הייטב וכן לבנה טובה, גבינת שום שמיר שהיה ברור שהכינו במקום…. יאמי!

מנת האלפרדו בונז’ורנו היא שתי פרוסות בריוש שעליהן ביצה עלומה וכולם שוחים יחדיו ברוטב שמנת, זביון ופטריות שמפניון וכמהין. לצידם מוגש סלט חסה עם עגבניות שרי ברוטב מתקתק חמצמץ ועדין. הירקות היו טריים להפליא ועזרו לאזן את הכבדות שיש במנה.

הביצים היו עשויות כהלכה ורוטב השמנת היה מהטובים שייצא לי לאכול עם ביצה עלומה. הבריושים היו אפויים היטב אך לא מיובשים ונתנו את מידת הפריכות הנדרשת אל מול הביצה. הם ספחו אליהם את הרוטב בדיוק במידה הנכונה והתחושה הייתה שמישהו שם מתעסק בענייני גן עדן…

וכמובן הנוף… עוצר הנשימה. השירות הטוב ביותר והמוקפד ביותר שייצא לי לפגוש בארוחת בוקר. המלצרים אדיבים ונחמדים שלא החמיצו פנים למראה השובר. והיפה מכל היה  עניין פשוט אך כה חשוב… ניקו לנו את השולחן מפירורים מדי פעם ובפעם.
קפה – הקפה בסיטרה ארומתי מאוד וטעים. מקפדים שם על שלושת השלישים, על הטמפרטורה והטריות. קשה להיתקל בכוס קפה מוצלחת מזה.

חצי הכוס הריקה
כבר שילמנו 59 ש”ח  (טוב לא אנחנו שילמנו… )על ארוחת בוקר מפנקת והכל. לא יכולתם להכניס את התוספות של הביצים לחיוב הכללי של המנה? בצל באמת יעלה לכם 6 ש”ח ופטריות/מוצרלה יגלשו למחיר המופקע של 8 ש”ח? באמת?ועוד עניין הוא המיקום. זה לא איזור שבו אנשים “מסתובבים” ואז מחליטים לשבת. צריך להגיע לשם עם כוונה ברורה ולהחליט עוד מראש אם רוצים לשבת ב”טורקיז” או “ סיטרה”. המארחות שלהן יושבות אחת מול השנייה. זה לא נעים לבדוק תפריט של אחת ולעבור לשנייה… וכו’ . וכמובן שחייבים להגיע עם הרכב. אנחנו התל-אביבים אוהבים להתנייד ברגל או בתחבורה ציבורית כשניתן.

לסיכום, אם אתם רוצים לאכול ארוחת בוקר מעולה, שלא תוכלו אחריה לאכול בשום מקום אחר בלי להתאכזב – לכו לסיטרה.
**בימי שישי כדאי להזמין מקום.

סיטרה
רוזנבלום הרצל 8, סי אנד סאן, תל אביב
03-6996633
א’-ו’ 8:30-00:00 , ש’ 9:00-00:00

להלן תמונתה של נטלי שזכתה מן ההפקר וקיבלה ממני שובר – אבל התבלבלה קצת…


כתוב תגובה